Sonntag, 1. Juni 2008

ΓΛΕΝΤΙΑ Α ΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ!

Ακουσε ο Ταλας στις ειδησεις, οτι χιλιαδες αγγλοπουλα (απο αυτα που μπεκροπινουν στα Μαλια και το Φαληρακι και δεν θυμουνται μετα ουτε το ονομα τους) κλεισαν τους υπογειους σταθμους του Λονδινου, με αποτελεσμα να μην κουνηθει ουτε βαγονι! Ο λογος που τα ωθησε σε αυτην την "επανασταση", ειναι η αποφαση της κυβερνησης τους να απαγορευσει την πωληση αλκοολ σε ανηλικους. Και θυμηθηκε τοτε παρομοιο περιστατικο, που ελαβε χωρα στην Αθηνα της δεκαετιας του 1990: Ο τοτε υπουργος Δημοσιας Ταξης ηθελε να επιβαλλει ωραριο στα νυχτερινα κεντρα διασκεδασης. Το περιεργο δεν ειναι οτι αντεδρασαν οι εργαζομενοι του χωρου αυτου (σερβιτοροι, πορτιερηδες, λουλουδουδες, μπαρμεν κ.α.), τους οποιους προφανως και δεν εσυμφερε οικονομικα (καθοτι, αν καποιος εργαζεται π.χ. απο τις 8 το βραδυ εως τις 8 το πρωι ναι μεν εχει υπερωριες, αλλα στον χωρο της νυχτερινης διασκεδασης που βρισκεται, κερδιζει περισσοτερα. Οποτε, αν επιβαλλοταν το ωραριο που ηθελε ο υπουργος και εκλειναν τα μαγαζια κατα τις 3 τα ξημερωματα λ.χ., θα εβγαζε λιγοτερα), αλλα οι επισκεπτες των νυχτερινων κεντρων! Παρακινημενοι απο "καποιους" (Συνδικατα; Διαμορφωτες κοινης γνωμης;) προφανως, πληθος κοσμου εκλεισε, καποια νυχτα λιγο πριν την ψηφηση του νομοσχεδιου το κεντρο της Αθηνας στο υψος της Βουλης με τα αυτοκινητα του, καταναλωνοντας αφθονο αλκοολ, χορευοντας και τραγουδωντας. Μονο μεσα στην Βουλη που δεν μπουκαρησαν! Φυσικα, το νομοσχεδιο δεν περασε και ο υπουργος αποσυρθηκε.

Εμεινε ομως στον Ταλα αυτη η εντυπωση: Η Ελλαδα εζησε τις τελευταιες δεκαετιες μετα τον Β´Παγκοσμιο Πολεμο σημαντικες πολιτικες και κοινωνικες μεταβολες. Για παραδειγμα, την χουντα (1967-1974). Εγινε καμια επανασταση στην διαρκεια της; Ενα πραξικοπημα κατα της ζωης του τοτε δικτατορα πηγε να γινει, το οποιο απετυχε. Πιασαν ενα παλικαρι, τον Αλεκο Παναγουλη, καπου στην Βουλιαγμενη. Ηταν με το μαγιο το παλικαρι (Αυγουστο 1968 εκανε την αποπειρα). Τον ριξαν στην φυλακη, τον βασανισαν. Ο υπολοιπος ελληνικος λαος τι εκανε; Υπεμενε απλα την χουντα... Κανενας, εκτος του Παναγουλη και της παρεας του, δεν σηκωσε κεφαλι. Μεχρις που εγιναν τα γεγονοτα του Πολυτεχνειου (1973), η αποβαση του τουρκικου στρατου στην Κυπρο (1974), επεστρεψε και ο "μεγας εθναρχης" στα πατρια εδαφη και προχωρησε η χωρα στην φαση της Μεταπολιτευσης...

Για το "δικαιωμα" του ομως να γλενταει ως το πρωι, ο Ελληνας θα κλεισει δρομους και θα αναποδογυρισει κυβερνησεις που ο ιδιος ψηφισε! Ολα κι ολα, μπορει να βγαζει τρεις και εξηντα, αλλα αυτες τις τρεις και εξηντα θα παει να τις φαει στα μπουζουκομαγαζα! Ετσι τον εμαθαν "καποιοι" (βλ. κειμενο "διαμορφωτες κοινης γνωμης" εντ.). Δεν πα´να καιγεται ο κοσμος, το ασφαλιστικο και το μισθολογικο να πανε κατα διαολου, η ακριβεια και ο πληθωρισμος να χτυπανε κοκκινο; Αν του πεις του Ελληνα να αφησει το μπουζουκομαγαζο η´ την ντισκοτεκα στις 2 και στις 3 η ωρα το πρωι, θα σηκωσει το φλαμπουρο της επαναστασης! Θα ριξει κυβερνησεις, θα φτασει στα ακρα! Διοτι πρεπει ο ανθρωπος να διασκεδασει! Γουσταρει να κατσει μεχρι την αλλη μερα, ποιος εισαι εσυ κυριε, που θα του πεις να παει στις 2 π.μ. στο κρεββατακι του; Νοιαζεσαι για την υγεια του;

Σιγα τα ωα, λεει ο Ταλας. Τα εχει γνωρισει ολα αυτα. Και μπουζουκομαγαζα και μπαρακια και κλαμπακια και ροκαδικα και ντισκοτεκες και συναυλιες και καφετεριες. Πανω κατω εχουν ολοι αυτοι οι χωροι διασκεδασης αρκετα κοινα μεταξυ τους: Κυριως στα 5 πρωτα, παει ο πολυς ο κοσμος (οι..."ειδημονες" δηλαδη) σχετικα νωρις. Λιγο μετα τα μεσανυχτα δηλαδη. Χαμος γινεται στα παρκινγκ. Στην Αθηνα, τα μαγαζια αυτα λειτουργουν την χειμερινη περιοδο κυριως σε κεντρικες περιοχες, οπως ειναι η Ιερα Οδος. Την θερινη περιοδο, μεταφερονται στην παραλιακη ζωνη (Βουλιαγμενη, Γλυφαδα κ.α.). Για να μπεις μεσα, πρεπει να περασεις απο τον ελεγχο, συνηθως μεγαλοσωμων πορτιερηδων. Αναλογα με τον χωρο ("ελληναδικο" η´ ροκαδικο) οι κυριοι αυτοι θα αποφασισουν, βαση του ντυσιματος σου, αν θα σου δωσουν την "αδεια" να εισελθεις στον "ναο" η´οχι. Αν δηλ. πας κοστουμαρισμενος στο ροκαδικο και με δερματινα η´αθλητικα στο ελληναδικο, δεν εχεις και τις καλυτερες προυποθεσεις για την "εισοδο". Σημαντικο ρολο για τους κυριους πορτιερηδες παιζει συνηθως και η παρεα σου. Δεν σε βλεπουν με καλο ματι, εαν εισαι μονος σου και γουσταρεις να πιεις μονο ενα ποτο η´αν εισαι με τους κολλητους σου. Αν ειναι κοπελες στην παρεα, τοτε ανοιγουν διαπλατα οι πυλες. Οι παρεες γυναικων, μπαινουν ετσι κι αλλιως μεσα.

Αφου περασεις τις "Συμπληγαδες" των φουσκωτων της εισοδου, οι οποιοι εχουν και αποψη επι ντυσιματος, εισερχεσαι στον προδομο, δηλ. το ταμειο. Εδω, πρεπει να τα σκασεις χοντρα. Ειδικα, εαν εισαι με μεγαλη παρεα και εχετε κλεισει τραπεζι. Καπακι σας ερχεται το ποτο (συνηθως φυαλη ουισκι) η οποια τιμαται κατα κεφαλι. Λιγο πιο οικονομικα σας ερχεται, αν την βγαλετε στο μπαρ του μαγαζιου. Τα επιπλεον ποτα, κοστιζουν και επιπλεον...

Μετα το ταμειο, εισερχεσθε στον κυριως χωρο. Εκει ειναι που σας ερχεται ολη η μποχα απο την τσιγαριλα, σε σημειο που να μετανιωνετε για την επιλογη σας να φορεσετε τα καλα σας. Ας ειναι καλα το πλυντηριο ομως! Μεσα απο την ομιχλη της τσιγαριλας (ο Ελληνας φυσικα εχει γερα πνευμονια, καθοτι συνηθισμενος - λογω σκουπιδιων και νεφους - στην μποχα) βρισκετε το τραπεζι σας. Σιγα σιγα, μαζευονται γυρω σας λουλουδουδες και φωτογραφοι - τα λεγομενα "extras" της ταριφας... Η μουσικη ειναι στην διαπασων, οποτε θα πρεπει να διαθετετε τις βασικες γνωσεις της νοηματικης για να μπορεσετε να συννενοηθειτε με τους γυρω σας. Η πιστα για χορο ειναι συνηθως μικρη. Στα ροκαδικα και τις ντισκοτεκες δεν παιζει σημαντικο ρολο, αλλα στα ελληναδικα θα δειτε γυναικες να χορευουν βαρια ζειμπεκικα (παρεφθαρμενος ανδρικος χορος φυλων της Ανατολιας και της Μικρας Ασιας) και ανδρες τσιφτεντελια (παραφθορα χορου της κοιλιας, ο οποιος ειναι γυναικειος ανατολιτικος χορος). Καποια στιγμη, παρεμβαλλονται και παραδοσιακοι ελληνικοι χοροι. Πανω που ο κοσμος ειναι στο τσακιρ κεφι και καποιοι λεβεντες επιδιδονται μετα μανιας σε ζειμπεκιες και χασαποσερβικα για να δειξουν το αντριλικι τους, ανακοινωνεται η εμφανιση της "φιρμας" του μαγαζιου και ζητειται απο τους επιδοξους χορευτες να κατεβουν απο την πιστα, διοτι η "φιρμα" θα δωσει "σωου" με το "μπαλετο" του/της και χρειαζεται χωρο (στις ντισκοτεκες, το "σωου" εχει να κανει συνηθως με "stripteaze"). Στα ελληναδικα, η "φιρμα" εμφανιζεται σε σκηνικα, που και οι μεγαλυτεροι δημιουργοι χολλυγουντιανων υπερπαραγωγων θα ζηλευαν, κατω απο τονους περιεργων ενδυματων και make up, ερμηνευοντας τις μεγαλες επιτυχιες, που ολοι τις γνωριζουν (καθοτι ο Ελληνας μπορει να μην γνωριζει ποτε εγινε η Μαχη του Μαραθωνα, τα τραγουδια των "καλλιτεχνων" αυτων ομως τα γνωριζει απ εξω και ανακατωτα), play back.

Ολα αυτα, διαρκουν ολοκληρη την νυχτα. Πολλοι βεβαια, φευγουν μετα τις 3 τα ξημερωματα. Που να αντεξει ο ανθρωπινος οργανισμος αυτην την ταλαιπωρια. Αλλοι, φευγουν μετα τις 5 π.μ. Καποιοι, πανε κατεθειαν στις 8 το πρωι σπιτακι τους. Συνηθως ειναι Παρασκευη η Σαββατο, που παει ο κοσμος σε αυτα τα μαγαζια, διοτι ξερει πως την επομενη μερα δεν εργαζεται. Απλα, το κεφαλι του θα ειναι κουδουνι απο την δυνατη μουσικη. Δεν θα μπορει να αναπνευσει απο την μποχα. Το στομαχι του θα ειναι χαλια, απο την καταναλωση αλκοολ. Θα βρωμοκοπαει απο την τσικνα και την τσιγαριλα. Και η τσεπη του θα ειναι αδεια. Τα εδωσε ολα στα ποτα, τα τσιγαρα, τον λουλουδοπολεμο, τα κερασματα. Αλλα θα σου πει, γεματος περιφανεια: "Διασκεδασα"!

Εσυ ομως Ταλα, θα ρωτησεις αν αξιζε τον κοπο ολη αυτη η ταλαιπωρια. Αν ειναι διασκεδαση αυτου του ειδους η καταπονηση του ανθρωπινου οργανισμου. Αλλα εσυ την γνωριζεις αυτου του ειδους την διασκεδαση. Με μετρο. Δεν της βρηκες και τιποτε σημαντικο. Για σενα διασκεδαση ειναι να βρισκεσαι με την παρεα σου, αυτα τα λιγα παιδια, με τα οποια περνας καλα και να τα λετε. Και ας καθοσαστε και στα παγκακια, ετσι οπως εχουν παει οι τιμες στις καφετεριες. Αυτο που σου σπαει τα νευρα ειναι, γιατι οταν διαδηλωνουν συνταξιουχοι και μισθωτοι, η´οταν απεργουν διαφορες επαγγελματικες ταξεις, ειναι ολα τοσο χλιαρα, ενω οταν διακυβευεται η ακραια αυτη μορφη διασκεδασης στα νυχτερινα κεντρα, ξεσπαει το χαος. Απαντηση δεν εχεις λαβει ακομα...

Keine Kommentare: