Sonntag, 24. August 2014

ΕΠΑΦΗ.

Πριν απο καμποσο καιρο, ετυχε ενας γνωστος μου (οχι φιλος μου προσωπικος - γνωριμο προσωπο, κουμπαρος οικογενειακου μου προσωπου) να ανεβασει - ξεχωριστα και σε διαφορετικες περιπτωσεις - τα δυο ακολουθα διαφημιστικα στο facebook:



 Κατ΄εμε αλληλοσχετιζονται τα δυο αυτα. Και οχι μονο, αλλα αυτοακυρωνονται, καθως το ενα μπλοκαρει το αλλο: Πως μπορει να συμβαινει τετοια κατασταση, να κανουν μερες/ εβδομαδες/ μηνες/ χρονια να μιλησουν μεταξυ τους καλοι και δεμενοι φιλοι (κολληταρια), οπως αναφερει η εικ. 1, και ενω ζουν (ζουμε) ηδη στην δευτερη δεκαετια του 21ου αιωνα, οπου η τεχνολογια εχει τοσο πολυ προχωρησει, που ο κοσμος εχει λογαριασμους μαιηλς, κινητα και σταθερα τηλεφωνα, φορητους υπολογιστες, ipods και ipads, που ειναι δικτυωμενος σε facebook, tweet, xing, linkedin κ.α., οπως δειχνει η εικ. 2; Την εικονα αυτη (αρ. 2) την συναντω και εγω σε καθημερινη βαση - ιδιως στα ΜΜΜ των μεγαλουπολεων, αλλα και σε μαγαζια μικρων πολεων και χωριων. Σε ποιους γραφουν ολοι αυτοι της εικ. 2 σμς, μαιηλς, τουιτς και τα παρομοια; Πως μπορει να συμβαδιζει ενα τετοιο φαινομενο με αυτο που αναφερει η εικ. 1 και που παραπεμπει στην μοναξια μεταξυ των ανθρωπων;

 Αυτες οι σκεψεις δεν ειναι τοσο φρεσκες. Εδω και χρονια σκεφτομαι ετσι. Απλα οι ανωθι εικονες μου δινουν το ερεθισμα να αναφερθω σε αυτα τα ζητηματα. Το αλλο ερεθισμα ηταν η ονομαστικη μου εορτη τον Δεκαπενταυγουστο, η οποια συνεπεσε και με τα γενεθλια μου. Και οπως παντα τετοια εποχη, απο τα περιπου 90 ατομα που εχω ως friends στο facebook, μονο το 1% μου ευχηθηκε. Οι υπολοιποι σιωπη. Ακομα και ο γνωστος που ποσταρε τις ανωθι εικονες - και που ανεβαζε κι αλλες κατα την διαρκεια του μηνα - δεν εκανε τον κοπο να μου γραψει δυο λεξεις. Λες και δεν ξερω οτι το facebook εχει στο κατω μερος της σελιδας υπηρεσια chat που σου δειχνει ποιος εκ των friends ειναι συνδεδεμενος στο δικτυο την ιδια στιγμη που εισαι και εσυ. Λες και δεν ξερω οτι το facebook στελνει αυτοματως μηνυμα - εβδομαδες πριν - στους υπολοιπους ποτε ο χ και ο ψ εχουν γενεθλια για να το ξερουν εκ των προτερων (το μηνυμα εμφανιζεται πανω δεξια στη σελιδα συνηθως). Οσο για τους ελληνικης καταγωγης friends που ζουν και παραθεριζουν στην Ελλαδα, ειναι τοσο δυσκολο να στειλουν ενα μηνυματακι τον Δεκαπενταυγουστο; Ή μηπως δεν εχουν παρει χαμπαρι οτι η μερα αυτη (μεσα Αυγουστου) ειναι εορτασιμη και αργια; Μηπως εχουν ξεχασει ποιοι εχουν την ονομαστικη τους εορτη την μερα εκεινη;

 Πραγματικα εχω κουραστει με τις δικαιολογιες, ειδικα στο facebook: Ξερω ποιοι ξημεροβραδιαζονται στην σελιδα αυτη, οπως ξερουν κι αυτοι (και το βλεπουν) ποιος απο τους friends μπαινοβγαινει. Ξερω (και ξερουν) ποιος εχει γενεθλια ποτε απο την αυτοματη ρυθμιση/ ενθυμιση. Δεν με ενδιαφερει εαν ειναι καλοκαιρι και εαν κανει ζεστη, δεν με ενδιαφερει εαν εχουν παιδια και σκυλια. Ξερω οτι σχεδον ολοι συμπεριφερονται οπως οι της εικ. 2 του παροντος κειμενου. Χρονο μπορουν να βρουν. Αν ειναι Ελληνες που ζουν στην Ελλαδα, δεν υπαρχουν δικαιολογιες να μην απαντησουν κατα τον Δεκαπενταυγουστο. Δεν με ενδιαφερει εαν ο χ και ψ ειναι αθρησκος, αθεος κτλ. - αυτο ειναι απλως και μονον δικαιολογιες. Εαν εισαι φιλος μου, οφειλεις να με σεβαστεις και να επικοινωνεις μαζι μου, ακριβως οπως κανω εγω που εχω σημειωματαριο/ ατζεντα με τις ημ/νιες γενεθλιων και εορτων των φιλων μου. Δεν με πειραζει εαν με παρουν τηλεφωνο, εαν μου στειλουν σμς, μαιηλ ή μηνυμα στο facebook - δεν με νοιαζει εαν αυτο γινει δυο, τρεις ή πεντε μερες πριν ή μετα. Αλλα επικοινωνησε μαζι μου. Μην μου γκρινιαζεις για τα χρηματα που δηθεν θα χασεις εαν παρεις τηλ. ή στειλεις σμς - σκεψου οτι και εγω εχω κανει για σενα απειρες φορες αυτην την διαδικασια. Μην μου γκρινιαζεις οτι δεν με βρισκεις - εχω αυτοματο τηλεφωνητη στο κινητο και το σταθερο μου. Αν αφησεις μηνυμα, θα επικοινωνησω μαζι σου. Εαν γραψεις σμς ή μαιηλ, θα σου απαντησω επισης. Αλλα θυμησου αυτο που μας ελεγαν οταν ειμασταν παιδια: "μην κανεις στους αλλους αυτα που δεν θα ηθελες να κανουν σε σενα". Και σε σενα αρεσει οταν σε θυμουνται. Και σε σενα αρεσει να λαμβανεις ευχετηριες καρτες, σμς, τηλεφωνηματα. Γιατι να μην ανταποκριθεις με παρομοιο τροπο και στους αλλους - ειδικα αυτους που σε σκεφτονται; Ας αφησουμε στην ακρη τις ψευδοφιλοσοφικες αρλουμπες της εικ. 1: Η φιλια δεν πρεπει να ειναι μονομερης. Εγω κανω οτι μπορω για να κρατησω τις φιλιες μου. Και απαιτω ανταποκριση απο την αλλη πλευρα.

 Υπαρχει μεση κατασταση αναμεσα στις εικ. 1 και 2 του κειμενου. Εγω την εχω ανακαλυψει και προσπαθω τουλαχιστον να την τηρω. Αφου μπορεις, γιατι να μην κανεις και συ το ιδιο;




Keine Kommentare: